24 Haziran 2008 Salı

Yapay Zeka

Artificial Intelligence (Yapay Zeka) Filmi

Artificial Intelligence, Yapay Zeka, Filmi, Mother, Yapay Zeka Filmi
Yönetmen Steven Spielberg
Senaryo Writing credits, Brian Aldiss
Oyuncular Haley Joel Osment, Frances O'Connor, Sam Robards, Jake Thomas, Jude Law
Filmin Türü Drama
Vizyon Tarihi 05.10.2001
Artificial Intelligence, Yapay Zeka, Filmi, Mother, Yapay Zeka Filmi
Bu filmi uzun süre önce televizyonda izlemiştim.Gecenin kör vaktine kadar devam etmişti.Ben sonunu görmek istediğim için uyuyamamıştım.
Filmin başında herşey normal gibiydi.Ama sonu çok acıklıydı. :'(
Artificial Intelligence, Yapay Zeka, Filmi, Mother, Yapay Zeka Filmi
Belirsiz bir gelecekte insanların hayatlarını paylaşmak amacıyla yaptıkları robotlardan sevmeye programlanmış olan ilk robot David çocukları hasta olan bir çifte deneme süreci sebebiyle bir aile tarafından evlatlık olarak alınır.
Devid ailesine (özellikle annesine) günden güne bağlanır ve bir gün hasta olan çocukları iyileşince işler kötüleşir.Annesi David'i bir ormanda bırakır ve David insan olup annesine kavuşmak için çabalamaya başlar.Pinokyo misali...
Artificial Intelligence, Yapay Zeka, Filmi, Mother, Yapay Zeka Filmi
Bu akşam da televizyonda (Fox tv'de) gösteriliyor.
Bu defa izlemeyeceğim.Çünkü daha öncesinde çok etkilenmiştim.Rüya gibi bir filmdi...

2 yorum:

Adsız dedi ki...

Bu filmi izleyeli ne de çok zaman oldu... Çok sevdiğimi biliyorum ama film hakkında pek ayrıntı kalmadı aklımda...

Bu filmdeki çocuk oyuncu sanırım "Altıncı His" adlı Bruce Willis filminde de oynamıştı; muhteşemdi doğrusu...

Yeniden alıp izlemeli ve hatırlamalı bu filmi!

not: yeni bloğun hayırlı olsun... blogger de hiç bağlantı sorunu yaşamayacağından emin olabilirsin inan...

Ve rica etsem şu "kelime doğrulama" yı kaldırabilir misin..? insana gereksiz bir yük oluşturuyor!

kayra dedi ki...

Evet gerçekten çok güzel bir film.Filmi izlerken farkında olmadan ağlamışım.İnsanı çıldırtacak türden...
Gerçek bir insan olmanın ne kadar değerli bir şey olduğunu anladım...Sevmek ve biri(leri)ne bağlanmanın ne kadar güzel ve değerli bir şey olduğunu çok iyi anladım bu film sayesinde...
---------
Çok teşekkür ederim.Ben burada pek sorun çıkmayacağını tahmin ettiğim için burada yazmaya karar verdim.Ama "Türk malı" meselesine fena takmış durumdayım.Blogcunun bir daha sorun çıkarmayacağını bilsem anında giderim oraya...
Kelime doğrulama seçeneğini rast gele işaretlemiştim.Ben cevap yazarken de görmediğim için bir daha değiştirmek aklıma gelmedi.Şimdi kaldırdım.
Mesele burada devam etmesin.Eğer bana cevap yazmak isterseniz Kaçış Noktası başlıklı konuya yazarsanız daha doğru olur.