29 Haziran 2008 Pazar

Bize neler oluyor?

Makyajlı çocuk, büyümüş de küçülmüş, çocuklara makyaj
Gözlemlerim:
*Yaklaşık bir ay önce; okullar kapanmadan önce okuldan çıkmış eve geliyordum.Apartmanın kapısı kapalıydı.Bende de anahtar yoktu.Biri gelir de kapıyı açar diye kapının önünde beklemeye karar verdim.Kapının önüne muhtemelen 12-13 yaşlarında iki kız çocuğu geldi.Konuşmaya başladılar kapının önünde.Biri diğerine:
-"Senin sevgilin var mı?" diye sordu.Diğeri de:
-"Evet, şu karşıdaki okulda okuyor." dedi.
-"Görüşüyor musunuz?" dedi biri, diğeri:
-"Yok bu aralar görüşemiyoruz.Okula pek uğramıyor şu sıralar..." dedi.
*Bir gün işten erken çıkmış eve giderken okullarından çıkan çocukları gördüm.Yolda ilerleyen gruptan bir erkek çocuğu kızın birine:
-"Teklif etsem kabul eder misi?" dedi.Kız da:
-"Sen bir teklif et, bakarız." dedi.
Allah'ım ne günlere kaldık Ya Rabbi!
Hep o televizyon dizileri yüzünden.Bazı bilinçsiz ebeveynler oturtuyor çocuğu televizyonun karşısına ne yaparsa yapsın.Yeterki beni uğraştırmasın diyerekten.Ondan sonra da bu tür saçma sapan şeyler oluyor işte.
Ne demiş şair:
"Ehl-i irfan içinde aradım, kıldım taleb,
Her hüner makbul imiş illâ edeb illâ edeb!"

5 yorum:

xxx dedi ki...

Sen buna birşey mi diyorsun.
Ben daha ilkokula giderken kendimi küçücük bir çocuk zannediyordum. Zaten normali de bu değil midir? Ama bazı kız arkadaşlarım böyle şeylerden bahsederdi. Kendi yaşıtı olsa yine iyi.İşin garip tarafı pastanede çalışan birine takmıştı kafayı. Herhalde olgun erkeklerden hoşlanıyordu.

kayra dedi ki...

Zaten bu hale herşeye "bu da birşey mi?" diyerek gelinmedi.
***********
Bence küçük ayrıntıların da üzerinde düşünülmeli...[Eminim siz de böyle düşünüyorsunuzdur.]
***********
Bundan kötülerini de görmedim değil.Ama onları yazmak pek hoş olmaz değil mi?
Allan sonumuzu hayırlı kılsın...

xxx dedi ki...

Bu da birşey mi? derken, bunun zamanımıza ait birşey olmadığını vurgulamak istedim ama yanlış oldu galiba. Zamane gençliği, zamane çocukları deriz ya, aslında her dönemin gençliği yetişkinlerine biraz tuhaf gelir.
Kısacası; sen "bize neler oluyor?" diye soruyorsun ya, aslında bunlar her dönem vardı, demek istiyorum.

Кâşiƒ dedi ki...

Bu mesele uzun uzadıya gider aslında bir tartışma konusu olsa ...
Tek diyebileceğim ; ne kadar mükemmel yetiştirmeye çalışırsanız çocuklarınızı çalışın , gene de çevre faktörü yok mu ...
Edep çok önemli hakikaten de ... Rabbim cümlemizi ve bizden sonraki nesilleri korusun insallah ...

kayra dedi ki...

Bu konuda çok orijinal fikirlerim var.Bir nesli alacaksın şöyle hepsini asker yetiştirir gibi yetiştireceksin. :)
Biraz ciddi bir nesil çıkar ortaya.Ama olsun. :D Çevre faktörünü ortadan kaldırmış oluruz böylece. :)