28 Haziran 2008 Cumartesi

Genel bir degerlendirme

Blogger.com denemesi


"Blogger Denemesi" adlı yazıma "blogcu düzeldi" başlıklı bir yorum gelmiş. Yorumun içeriğini size de aktarmak isterdim. Ancak yorumu göremiyorum. Yönetim panelinden "Yorum Onay" bölümüne girip yorumu onaylamak istediğimde yorumu göremiyorum. Çok sağolsun yorumu yazan blogcu arkadaşım beni blogcu.com hakkında bilgilendirmek istemiş. Ama ben böylece bir arızayı daha fark etmiş oldum. Keşke Blogcu yetkilileri eski sistemle hiç oynamasaydılar. Gençleşmek ve güzelleşmek namına yapılanların (en azından bir kısmının) bir kez daha yarardan çok zarara sebep olduğunu anlamış oldum.

Blogger.com deneme sürecinde plânladıklarım/kafama takılanlar/öğrendiklerim:

*Öncelikle bu RSS yayını meselesini çözemedim. Keşke Blogcu'da olduğu gibi burada da RSS sağlansa. Feedburner midir nedir ona üye oldum. Ama her yerde hesabım var. Kullanıcı isimleri genellikle aynı ama şifreleri hep karıştırıyorum.

*Alan adını değiştirebilmem çok güzel ama RSS için tekrardan Feedburner denen yere kayıt yaptırmalıyım. Hesap bilgilerimi unuttum. Kendime bir not defteri edinmeliyim. (: Ne not defteri ya wordpad filan var; hay Allah. (:

*Burada kategori düzeneği olmadığı için etiketlerle kategoriler oluşturmak istemiştim ama bu şekilde olmayacak sanırım. Bazı yazıların Google tarafından ziyaretçi getirmesi için özel etiketleri olmalı. Bu nedenle kendim html ile kategorileri oluşturacağım.

*Bir hesap ile birden fazla blog açma imkânı olması da çok güzel.Bloggum ve benzer sitelerde de aynı şey var ama ben buraya girdim bir kere.

*Konu başlıkları Türkçe karakter içerdiğinde url bundan olumsuz etkileniyor. En iyisi Türkçe karakter kullanmamak olacak. Konu başlıklarını küçültüp yazının içine de başlıkla benzer bir başlık eklersem bu sorunu da halletmiş olurum.

*Sayfa renklerini değiştirmeyi düşünüyorum. Beyaz ya da mavi ağırlıklı olursa daha da hoş olabilir. Nedense mavi rengini sayfalarımda kullanmayı çok seviyorum.

*Reklamlar nedense yabancı içerikli çıkıyor. Bu sorunun da zamanla düzeleceğine inanıyorum. Türkçe içerik ekledikçe her şey yoluna girer herhalde.

*Bir de en önemlisi çok sevdiğim Xara3D grafiklerimi hazırlayıp sayfaya bir güzellik katmalıyım.

Sizin de sayfa düzeniyle alakalı görüşlerinizi almak isterim.

29 Haziran 2008'de eklenen not:Birkaç arkadaşım bloguma yorum yazmış.Ama blogcu.com açılmadığı için yorumları ne görebiliyorum ne de onaylayıp cevap yazabiliyorum.

4 yorum:

Unknown dedi ki...

Rss Blogger'de yok demişsin ya aslında atom denen, benimde tam olarak ne olduğunu anlamadığım, şey bir tür rss.
Yani aynı onun gibi yazdığın yazıları ve resimleri gösteriyor.Kalitesine gelince Blogcu'nunkinin kalitesinden çok daha iyi.
Paragrafları, resimleri ve ayrıca konulan boşluklarıyla yazının şeklini görebiliyorsun.Blogcunun ki dış görünüş olarak epey kötü ama bu bakım çalışmalarında ona bir el attılar galiba, artık şekil olarak biraz daha düzgün görünüyor.Sırf rss'si kötü diye takip etmeyi bıraktığım bloglar oldu.Bunun için Feedburner'e geçmekle bence iyi etmişsin.
Not:Büyük ihtimalle şu adreste senin atomun varmış ama sen onu feedburner'e yönlendirmişsin, ondan göremiyorsun artık onu.
http://abdsin.blogspot.com/feeds/posts/default

kayra dedi ki...

Evet dediğiniz gibi yönlendirmişim. (:
Ama feedburner'e yeniden kayıt yaptırdım.Rss açık.
İlginiz için teşekkür ederim.Bu yorumunuz olmasaydı RSS kaydı yaptırmaya hiç niyetim yoktu.Ben başka blogları okumak için rss kullanmıyorum.Hoşuma gitmiyor. (:
Ama eğer okuyanlar varsa Rss'yi açık tutmakta fayda var. ;)

xxx dedi ki...

Bütün "blogcu" arkadaşlarımdan orayı terk etmelerini rica ediyorum.
Sayfa geç açılıyor. Hatta bazen hiç açılmıyor.
Yorum yazarken bir sürü tantana. Yok kelime doğrulama gireceksin. Yok illa başlık yazacaksın.

kayra dedi ki...

Haklısınız böyle sürekli hata veren bir servis sağlayıcıda blogculuk yapılamaz.Ama başlık kısmı gerekli bence.Ben sürekli istatistiklerimi kontrol ederdim.Google'den gelen ziyaretçiler bazen yorum başlıkları sayesinde sayfama yönlenddiriliyorlardı.Ama kelime doğrulama falan gereksiz tabi.