22 Haziran 2008 Pazar

Şiir Yazmak

Şiir yazmak zor iştir."Canım sıkıldı, dur bir şiir yazayım..." denilip yazılan şiirlerin çok az bir kısmı gerçekten şiirdir.Bir de "gerçek şiir" kişiye göre değişir.Zaten sanat eserlerinin tümü kişinin yaşam tarzına, aldığı eğitime, çevreyle olan etkileşimine göre birşeyler ifade eder.İnsanlara, "Sen kötü şiir yazıyorsun; bırak uğraşmayı..." demek de yanlıştır.Şairler anadan doğma şair değillerdir.Her insan zamanla bir alanda başarılı olur ki işin başında çok acemice şeyler yapması da olağandır.İnsanların hevesini kırmamak gerek.Eğer bir konuda siz daha usta iseniz acemi olana yardım etmelisiniz.Yaptıklarını beğenmiyorsanız onu yönlendirmeniz gerekir.Size düşen vazife de budur.
Ben de şiir yazıyorum.Aklıma esiyor ve yazıyorum.Yazmak için özel bir çaba sarfetmiyorum.Sadece bazı belli başlı kurallara uymaya çalışıyorum.Şimdiye kadar olumsuz bir tepki almadım Allah'a şükür.Aldığım olumlu yorumlar bana bu konuda ayrı bir heves veriyor.Beğenmeyen de olabilir tabi.Ama dedim ya yapıcı olmak gerek.Yönlendirmek gerek...
Bu yazıyı yazarken internette bulduğum bir şiir buyrun okuyun...

Bana mı kalmış şiir yazmak
Toprağınan mıdır,
Yoksa suyundan mı bilmem ama
Biraz asi doğmuşum Aziz şehirde
Biraz da şair…
Hayata gözlerimi açar açmaz
Şiirin hamurunda yoğurdular yüreğimi
Orada tanıdım
Ahmed Arif’i, Necip Fazıl’ı,
Cemal Süreya’yı…
Hep annemden gizli okudum
Şairi, şiiri,
Ben doktor olmalıydım,
Öğtermen olmalıydım
Tarih okumalıydım,
Matematik okumalıydım…
Sana mı kalmış ihanetleri anlatmak,
Sana mı kalmış biten sevdaları yazmak,
Sana mı kalmış giden sevgilinin ardından ağlamak…
Bilim oku,
İlim oku oğul
Sana mı kalmış şiir yazmak
Bırak da şiiri şairler yazsın.

Dedim ya biraz asi doğmuşum
Biraz şair
Aslında biraz da haylaz…
Aşık olduğumu sanırdım
Dinleyince Orhan Gencebay’ı
Ve bir taselli aramaya başlardım.
‘Bir teselli ver’inde…
Oysaki yüreğimi yakan,
Oysaki beni terk eden,
Oysaki bana şiir yazdırabilecek kadar
Seveceğim bir sevgilim olmamıştı.
Oysaki ağlamamıştım geceleri,
Oysaki ıslanmamıştı yastıklarım.
Oysaki herkes beni dağ bilirdi
Oysaki yere sağlam basardı ayaklarım.
Ben fen okumalıydım,
Tarih okumalıydım,
Doktor,
Mühendis olmalıydım…
Bana mı kalmış şiir yazmak,
Bırakayım da onu şairler yazsın…
İdris Çağlar

0 yorum: