5 Temmuz 2008 Cumartesi

iki ayetin meali

Kur'an-ı Kerim ayet mealleri, ayetler, sureler
-----------------------------------------------------------------
*Muhakkak ki, ölüm tehlikesiyle, korku ve açlıkla, mal, can ve yiyecek içecek gibi ürünlerin azaltılmasıyla sizi sınayacağız.Ama zorluklara karşı sabredip sebat ve dayanıklılık gösterenlere iyiliklerin geleceğini müjdele.* (Bakara Suresi, 155. Ayet)
*Ki onların başına bir sıkıntı ve hoşa gitmeyen bir şey geldiğinde: "Bizi var eden Allah'tır veya Allah'ın mülkünde yaşamaktayız veya varlığımız Allah içindir, sonunda O'na dönecek ve hesaba çekileceğiz" derler.* (Bakara Suresi, 156. Ayet)
-----------------------------------------------------------------
Aslında yandaki sütunlardan birine ekleyecektim ve belli aralıklarla ayetleri başka ayetler ile değiştirecektim.Ama baktım ki ana bölümdeki yazılarımdan bazıları konuyla alakasız ben de yazı olarak ekleyeyim dedim.
Bu ayetleri seçmemin hikayesi şöyle:
Google'den, Blogcu Forum'da kullanabileceğim bir imza arıyordum.Arama yaparken forumların birinde biri imza kısmına şunu yazmıştı; "inna lillah ve inna ileyhi raciun ".Annemden duymuştum.Mesela fiziksel özürlü birini ya da ölen birini gördüğümüzde bu sözü söylemeliymişiz.Ben de Türkçesini merak ettim.Google'den onu da arattım.Burada Bakara suresinin 156. Ayeti olduğu yazılmıştı.Ben de Abdullah Parlıyan'ın hazırladığı "Açıklamalı Kur'an-ı Kerim Meâli (Özlü Tefsir)"den bakayım dedim.Ve sizler de okuyasınız diye buraya ekledim.

3 yorum:

xxx dedi ki...

Ben de farklı meallerden yazayım.

155- Çaresiz biz sizi biraz korku, biraz açlık, biraz da mallardan, canlardan ve ürünlerden eksiltme ile imtihan edeceğiz. Müjdele o sabredenleri!

156- Onlar başlarına bir musibet geldiği zaman: "Biz Allah'a aidiz ve sonunda O'na döneceğiz." derler.

Elmalılı Hamdi Yazır meali

........

155- Vallahi Biz sizleri elbette biraz korku ile, açlık ile mallardan, canlardan, mahsulattan biraz eksiklik ile imtihan edeceğiz. Sabredenleri müjdele.

156- Onlar ki, kendilerine bir musibet isabet ettiği zaman, «Biz Allah içiniz ve biz nihâyet ona döneceğiz,» derler.

Ömer Nasuhi Bilmen Meali

kayra dedi ki...

@Arzu-Hâl;
Katkıda bulunduğunuz için teşekkür ederim.

yansıma dedi ki...

ben de bugün bu konuya değinmiştim yani bu ayet bize dönüşün yalnızca Ona olduğunu gösteriyor..
kolay gelsin