14 Ağustos 2008 Perşembe

"Turbanla mi sevap kazanacaklar?"

Sultan Ahmet Camisi, Türbanlı Genç Kızlar, İslami Giyim Tarzı

Aslında uzun süre önce yazmam gerekirdi.Ama ya vakit bulamadım ya da unuttum hep.
****
Sultanahmet Camisi'nin oradaki havuzun etrafında bulunan banklardan birinde oturuyorken ileriden gelen iki hanımdan biri diğerine:
-"Biraz oturalım mı ne dersin?" dedi.Diğeri de:
-"Tamam, oturalım da bankların hepsi dolu." dedi.Yaşça büyük olan bana:
-"Oturabilir miyiz acaba?" dedi.Ben de:
-"Tabi." dedim.Havuzun yanından sürekli birileri geçiyordu.Şort, mini etek, şorta çevrilmiş kot giymiş yabancı genç kızlar falan geçiyordu önümüzden."Sadece kızlar mı geçiyordu?" diyeceksinizdir.Ama yazının devamında neden bu şekilde yazdığımı anlayacaksınız.Neyse, efendime söyleyeyim; birkaç tesettürlü genç kız geçti önümüzden.Ben suyun şarıl şarıl akışını, serçelerin su birikintileri etrafında toplanmalarını izlerken yanımda oturan kadın diğerine:
-"Bak bak, hepsi kapanmış bunların.Sevap kazandıklarını mı zannediyorlar.Bunlar sevabın ne demek olduğunu bile bilmiyordur beh!" dedi. Yani, yanından o kadar mini etekli kız falan geçti.Onlara birşey demedi de türbanlı bayanlara laf söyledi ya...
Çok şey söylemek istedim o anda kadına ama diyemedim.Şimdi gelmiş burada kadını çekiştiriyorum.Çok ayıp çok. (:
Belki kadıncağız içten içten o yabancılara da birkaç söz etmiştir.Ama ben duymadım.
Ayrıca bazı turistleri de esefle kınadığımı belirtmek isterim.Ben sizin kilisenize çizgili şortumla giriyor muyum bayan?!

1 yorum:

Adsız dedi ki...

Sevgili CANIM KARDEŞİM...
Evet malesef bu böyle...
Ama bizler de onlara bazı haraketlerimizle de olsa onların ağızlarını açmaya sebep olmuyormuyuz.....?KISACA Sözde ilahiyat profösörü olmuş bazı kimseler veya (BİZZAT BEN KULAĞIMLA DİNLEDİM AMA KEŞKE DİNLEMESEYDİM)Koskocaman Diyanet işleri başkanına soruldu:
-"Baş örtüsü farzmıdır?
Sipiker soruyu soran kişiye daha Diyanet işleri başkanı cevab vermeden;
-"Farzdır canım farz."
Ama Gel gelelim bu Diyanet işleri başkan ne dedi
-"Hayır farz değildir ama dini bir vecibedir."
Şimdi ben ne diyeyim veya bunu senin yanında söyliyenler nasıl demesinler...
heyhat ki ne heyhat....
Evet çok doğrudur Bizler onların kiliselerine uygunsuz halde girmiyoruz Çünkü biz doğrusunu yapıyoruz .
Çünkü:
Onların dini batıl bizim ki hak da ondan...
Onlar dinimize saygı göstermiyorlar ama bizler onların dinlerine saygı gösteriyoruz.
Onlar Peygamberlerimize (Haşa sümme haşa)hakaret ediyorlar..ama oysa ki Bizler İsa (a.s.) Musa (a.s.) ı peygamber olarak görüyor ve onlara da İman ediyoruz...
Bu böyle Ama Ya o müslümanım diyen Kardeşim sen neden bu Baş örtüsüne karşısın..
Yaszık değil mi?
Heyhat ki ne heyhat...
Bu Baş örtüsüne karşı olanlara bir çift sözüm var:
Ya sen başörtüsüne karşı gelmekle İman etmiyorsun eliyazu billah) bu ise çok kötüdür
Veya munafıksın tekrar (eliyyazu billah)
herhalukarda Allah (c.c.) bizleri senin şerrinden korusun Amin...
Uzattım kusura bakma Hakkını da helal et
Sevgilerimle