8 Ağustos 2008 Cuma

Mazideki Sabahlar...

Bloga eklemek için bir şeyler arıyordum.Bir türlü bulamadım.Ben de fotoğraf arşivime bir bakınayım dedim.Bakınırken aşağıdaki fotoğrafı gördüm ve bana hatırlattıklarını sizinle paylaşmak istedim.

şehirde yaşamak, şehir manzarası, binalar, güvercinler, gökyüzü, akşam vakti
Bu fotoğraf 22 Temmuz 2008'de akşam saatlerinde çekmiştim.
Çocuktum... İlkokula gittiğim günlerdi.Sabahın erken vakti kalkar, çantamı hazırlar, o yakasında mavi ay-yıldızın olduğu önlüğümü giyerdim.Üstünde "ABC" yazan yakaları hiç sevmezdim.Bana çok basit gelirdi.Oysa bu başkaydı.Ay ve yıldız... Üstelik de maviydi.O zamanlar Doğu Türkistan'ı da bilmiyordum.Bilsem daha ço severdim herhalde.Sabahları pencerenin önüne geçer şu manzarayı seyrederdim.Tabi o vakitler görmüş olduğunuz beton eklentisi (?) yoktu.Bir de dişlerimin birbirinde istemdışı olarak değdiğini hatırlıyorum.O üşümeyi bile özlüyorum şimdilerde...
Biraz daha solda bir apartman var.Güvercinler onun çatısına konardı.Ben artık o kadar erken kalkmadığım için göremiyorum.Ama herhalde hala o çatıya konuyorlardır.Çünkü yuvaları tavan arasıydı.Nasıl olmuşsa kiremitlerden biri kırılmış.Güvercinler de orayı sığınak olarak kullanıyorlar...
Bir ara hatırlıyorum da hiç huyum olmamasına rağmen anneme:
-"Anne ben şeyi özledim.Sabahları çay içmeyi..."
-"İyi de oğlum, sen çayı sevmezsin ki?"
-"Artık seveceğim." demiştim.
Huyum değişti mi? Hayır. (:
Sabahları nadir çay içerim.Genellikle haftasonları...
Biraz daha sağ tarafta bir caminin minaresi var.Burada fotoğraflarına yer verdim.
Bir gün kuşların minarenin etrafında sürekli uçtuklarını hatırlıyorum.Oldukça güzel bir manzara idi...
Bu fotoğrafın bana hatırlattığı (bence) acı bir olay var ki hala yaptığım şeyden pişmanlık duyuyorum.Onu da anlatayım...
Yaklaşık 5-6 yıl önceydi).Bir haftasonu sabahı ekmek almaya gitmiştim.Yolda ilerlerken "Cik ciik!" diye bir ses işittim.Sağımdaki apartmanın önünde bulunan fidanın yanınada bir serçe yavrusu vardı.Sevdim okşadım.Nihayetinde eve getirdim.Balkona götürdüm.Beslerim, büyür gider yoluna diye düşünmüştüm.Kahvaltımı yaptım. Balkona gittim ki ne göreyim? Bizim serçe balkondan atlamış.Beton zemine düşünce ölmüş...
Bir fotoğraf insana bu kadar alakasız görülebilen şeyleri hatırlatabiliyor işte...

***
Bu arada vakit sıkıntısı nedeniyle blogları pek gezemiyorum.Kusuruma bakmayın. :(

0 yorum: