3 Ağustos 2008 Pazar

Firuz Aga Camisi

Tramvaydan iner inmez Mehmet Akif Ersoy Parkı'na geldim.Oradan da Firuz Ağa Cami'si gireyim dedim.Ama biraz erken bir vakitte oralarda bulunduğum için içeriye giremedim.Temizlik yapılıyormuş.
Firuz Ağa Camii, II. Bâyezid'in hazinedarbaşısı tarafından 1491 yılında yaptırılmış.Yani 500 yılı aşkın bir mazisi var.

Cami Kitabesi.


Caminin bahçesinden bir kare.


Cami minaresi.Solda olması dikkat çekici.Genellikle minareler sağda olurmuş.Bir sayfadan okumuştum az evvel.


Uzaktan çekilmiş 2 güzel fotoğraf.



İnternette bir araştırma yapayım dedim.Akın KURTOĞLU'nun yazmış olduğu guzel bilgi ile karşılaştım.Ekleyeyim:
"Firuzağa Camii'nin bir özelliği de, uzun yıllardır İkindi ezanlarının Sultanahmed Camii ile karşılıklı olarak okunmasıdır... Önce Sultanahmed Camii müezzini ezana başlar, ardından Firuzağa'nın müezzini buna cevap verir şekilde ezanın aynı bölümünü tekrarlar. Her iki cami arasında karşılıklı olarak başından sonuna kadar ezan yankılı olarak okunur. Her iki caminin müezzini de seçme ve güzel sesli olduklarından, 5 dakika süreyle iç titreten bir ahenk yaşanır minareler arasında... Alman Çeşmesi ile Atmeydanı, bu iki ibadethanenin tam ortasında kaldığından, ezan sesleri en iyi bu bölgede dinlenir. Ayasofya'nın cami olduğu dönemlerde bu karşılıklı okuma faslı, Sultanahmed ile Ayasofya arasında yaşanırmış... "
Diğer fotoğraflar için guzelkareler.blogspot.com'a bir bakın derim.Bu arada devamı gelecek...

1 yorum:

Unknown dedi ki...

Yeni blog hayırlı olsun:)
-
Kabul edersen eğer mimledim seni.